Favorilerine Ekle | Giriş Sayfan Yap | Tavsiye Et

 

Kurs Tanıtım Sayfası | Süper Üye Kimdir? | Menü Tasarımı Konulu Örnek Ders
Kod İndir| Hazır Kodlar | Makaleler| İpuçları | VB .NET Kursu | Dersler | Forum | Alt Bölümler | Servisler
    Merhaba Misafir
    anasayfa » visual basic makaleleri » yazılım için neden mühendislik önemlidir!
Üye Girişi
Kullanıcı Adı:  
Şifre : 
Kaydet ?
Siteden tam olarak faydalanabilmek için üye olmalısınız.
Unuttuğunuz şifrenizi öğrenebilmek için kayıt sırasında verdiğiniz Hatırlatma Cevabı'nı bilmeniz gereklidir.
Şifre hatırlatma işlevini sadece 3 defa kullanma hakkınız vardır.
Kullanıcı adını ve şifresini unutan üyelere email ile yardım verilmez.

Aktivasyon Gelmedi mi?Aktivasyon mesajınız email adresinize gelmedi mi?
Buraya tıklayarak bir kez daha aktivasyon mesajı gönderilmesini sağlayabilirsiniz.
Lütfen email hesabınızın BULK ve SPAM klasörlerini de kontrol ediniz.
Rastgele Makale

Sistem'de tanimli yazicilari kullanmak

Yazar: [MsM]Oracle
Isletim sisteminde tanimli yazicilari listelemek,ozelliklerini gormek, varsayilan yazici olarak atamak.


Webmasterlar
Sitenize Ekleyin!
Sitenizde "Son Eklenen 10 Visual Basic Yazısı"'nı göstermek ve içeriğini zenginleştirmek için buraya tıklayınız.

Vbasicmaster.com'a link verin!
Aşağıdaki minik banneri sitenize eklemek için tıklayın!

Üye Sayısı:
Ziyaretçiler nerede?
Yayın № : 2085
Yayın Tar:24.02.2005
Yazar : gurcanieu
Hit :2595

Bu Yazarın Yazıları Sadece bu yazarın  göster
Bu Yazıyı Tavsiye Et

?Mühendisler plan üretir ve bu planlar kullanılarak ürünler oluşturulur.? Terri Magginnis

Bazı insanlar ?yazılım mühendisliği? terimini ?bilgisayar programlama? ile aynı anlamda kullanmaktadır.
Peki bunun neresi yanlış? İşte bu yazıda, ?yazılımlarda neden mühendislik gereklidir?? sorusunun cevabı aranacaktir.

Mühendisliğin sözlük tanımında ?Bilimsel, matematiksel prensiplerin pratik sonuçlar için olan uygulamaları? diye bir tanım vardır. Aslında bu, birçok programcının yapmaya çalıştığı eylemdir. Bilmsel olarak geliştirilmiş ve matematiksel olarak tanımlanmış algoritmaları, fonksiyonel tasarım metodlarını, kalite güvence metodlarını ve diğer metodları yazılım ürünleri ve servisleri üretmek için kullanıyoruz. Diğer konularda, insanların teknik çözümlere ulaşabilmesi için hizmet verebilecek kişiler yasal olarak tanımlanmaktadır. Programlar konusunda ise böyle bir uygulama yoktur.

Genel olarak, insanlar yazılım geliştirmeye mühendislik açısından yaklaşılırsa hantal formal yöntemlerin kullanılacağını düşünürler. Bu da birçok projenin mühendislik yaklaşımıyla başlamadan bitmesine neden olur çünkü ticari yazılımların mühendislik yöntemlerini uygulayacak kadar geniş zaman dilimlerine sahip olmadıklarını düşünürler. Yukarıdaki yanlış izlenimler, mühendislik hakkındaki dar fikirliliği gösterir.

Mühendislik, bilimsel yöntemlerin pratiğe dönüşme çalışmalarıdır. Eğer çok zaman alan, pratik olmayan bir süreç olacaksa, buna mühendislik de diyemeyiz. Tüm projelere tamamen formal yöntemleri uygulamaya çalışmak tabi ki iyi bir fikir değıldır fakat tüm projelerde ?yap gitsin, çalışıyorsa sorun yok? gibi bir yaklaşım da iyi değildir. Yazılıma mühendislik alanı oarak yaklaşmak, farklı projelerin farklı geliştirme hedeflerinin olacağının da netleşmesini sağlar. Bir bina yapılacağı zaman, yapı malzemeleri o binanın yapılış amaçına uygun olmak zorundadır. Bir apartman yapmak ile bir alışveriş merkezi yapmak çok farklı işlerdir. İkişinin de bazı materyalleri ortak olabilir, fakat yapılış amaçlarına göre çok farklılık gösterirler. Eğer bir aynı şekilde çalışma yapılırsa, bir ev yapımı için harcanan tasarım zamanının fazlalığını, kullanılan kaynakların fazlalığını düsünün. Bu durumda tabi ki iyi bir mühendislik çalışması olmayacaktir. yazılım için, bir proje aşağıdaki hedeflerin herhangi biri dikkate alınarak yönetilebilir:

? En az hata
? En fazla kullanıcı memnuniyeti
? En az cevap verme süresi
? Kolay bakım
? Kolay yönetim
? Kolay genişleyebilirlik
? Yüksek güvenilirlik

Her yazılım projesi gurubu, projesinin hedeflerini bu parmetreler göre sıralamalıdır ve en önemli parametresini şeçmelidir. Böylelikle yapılan çalışmalar bu doğrultuda yapılabilir ve sonuç daha başarılı olur.

Bir başka konu da yazılım projelerinin kullandığı fiziksel maddelerin diğer mühendisliklerden farklı olmasıdır. Diğer mühendisliklerde fiziksel maddeler bütçenin yarısından fazlasını oluşturabilir. yazılım projesinde ise bütçenin nerdeyse tamamını insan gücü oluşturmaktadır. Projedeki en önemli kaynak insan olunca, yazılım takımı ve takıma bağlı proje hedefleri de ortaya çikar. Aşağıda bu hedeflerin listesi vardır:

- Kısa bir proje takvimi
- Tahmin edilebilir dağıtım tarihi
-Düsük maliyet
- Küçük takım
- Proje ortasında değişikliklere karşı dayanıklılık Yukarıdaki özelliker de dikkatle dengelenmelidir.

Bir kelime işlemcisi programının 10-20 milyar ödemeyeceğimiz gibi her 10 dakikada bir çöken bir program da istemeyiz. Bu parametrelerin hangisinin proje takımına ve projye önemli olacağını belirlemek projenin ?gerçek bir yazılım mühendisliği projesi? olup olmadığını göstermez. Bazı projeler en az hatalı yazılımi üretmek isterler. Çoğu insan bu tip projelerin yazılım mühendisliği disiplini ile yönetilmesi gereken projeler olduklarını düşünürler. Diğer projeler orta seviyede güvenilirlik ve kısmen daha düşük bütçe ve kısa takvimde bitirilmelidirler. Peki bu projelerde yazılım mühendisliğine gerek yok mudur? Mühendisliğin resmi olmayan bir tanımi da ?Başkasının 10 milyona yaptığını 1 milyona yapmaktır? olduğundan, projelerin ekonomik boyutu da önemlidir. Bu durumda, yazılım mühendisliği disiplini proje geliştirmede oldukça faydalıdır. Fakat projedeki yazılım mühendisliği esnekliği, projenin karakteristiğine bağlıdır diyebiliriz. şu an Türkiye de ki tek yazılım mühendiliği bölümü İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ'de bulunmaktadır.




Bu sayfa için henüz yorum eklenmemiş.

© Hakan Ersöz 2000-2013| Üyelik Sözleşmesi | | Ödeme Bildirimi
Sitemizden yenilikleri hemen öğrenin, pop upları engelleyin, chat yapın... ToolBarımızı indirin:
Vasicmaster Toolbar'ı indirin